F1: Bianchi rosszabbra számított a Marussiától

A 15. helyen zárta az Ausztrál Nagydíjat, így a két kiscsapat pilótái közül a legelőkelőbb helyen végzett Jules Bianchi, a Marussia versenyzője. A francia ráadásul ennél már csak jobb teljesítményt vár magától és az istállótól.


Bianchi az utolsó pillanatban kapott szerződést a 2013-as szezonra. Sokáig a Force India üléséért volt versenyben Adrian Sutillal, de ott végül nem rá esett a gárda választása, és csak amiatt tudott bekerülni a Marussiához, hogy az orosz tulajdonú csapat az utolsó teszthéten kénytelen volt megválni Luiz Raziától, mivel a pilóta szponzorai nem tettek eleget fizetési kötelezettségeiknek.

Az újonc francia így két csapattal összesen három és fél tesztnapot teljesített koránt sem ideális körülmények között mielőtt elutazott az idénynyitóra, de mindezek tudatában elégedett volt az első futamon nyújtott teljesítményével.

„Nyilvánvalóan jobb lett volna, ha többet tesztelhetek, de azt hiszem, a versenyem így is jó volt. Sokkal többet tudok még nyújtani ennél, különösen a beállítások terén, hiszen egyelőre még nem igazán ismerem az autót. A verseny előtt csak egy és fél napon át vezethettem, így még hozzá kell szoknom, de azt követően biztosan jobb lesz a teljesítményünk” - bizakodott a Maláj Nagydíj hivatalos csütörtöki sajtótájékoztatóján Bianchi, aki a Ferrari pártfogoltjaként immár teljes mértékben felkészültnek érzi magát az F1-re.

„Azt hiszem, máris megfelelő szinten vagyok. Tavaly rengeteget edzettem a Force Indiánál, azt megelőzően pedig a Ferrarinál, ezért úgy érzem, készen állok a Forma-1-re. Ez az oka annak, hogy itt vagyok. Persze tudom, hogy még fejlődnöm kell, de elégedett vagyok a dolgok jelenlegi állásával.”

A 23 éves pilótát váratlanul érte a Marussia autójának teljesítménye, ami ugyan az előző évekhez hasonlóan most is a sereghajtók csoportját erősíti, mégis valamivel közelebb került a középmezőnyhöz, és rengeteg fejlesztési lehetőséget is tartogat.

„Igazán meglepődtem, amikor először vezettem az autót. Sokkal rosszabbra számítottam ennél, de most boldog vagyok, és szerintem jó eredményeket érhetünk el vele” - mondta Bianchi, akinek idei célja, hogy mindenki számára bizonyítsa képességeit.  

Legfrissebb Hírek