Nem túl rózsás a Forma-1 helyzete motorbeszállítók terén. A kisebb,
hatékonyabb 2014-es erőforrások bevezetéséről részben éppen azért
döntöttek, hogy több vállalatot vonzzanak be a sportba, de úgy tűnik,
jövőre mégis egy újabb taggal csökken a választható motorpartnerek
száma.
Jelenleg a 11 csapat négy erőforráson osztozik: a Renault-nak 4, a
Mercedesnek és a Ferrarinak 3-3, a Cosworth-nek pedig egy ügyfele van a
mezőnyben. Előbbi három már teljes gőzzel készül a V6-os turbómotorok
által fémjelzett új érára, a Cosworth háza táján viszont nagy a csend.
Egyetlen partnerének, a Marussiának bizonyára új beszállító után kell
néznie jövőre, és ezt ők maguk is tudják.
„Én úgy értesültem, hogy a Cosworth nem készül 2014-es motorokkal” - nyilatkozott óvatosan a Marussia elnöke, Graeme Lowdon a szerda esti FOTA rajongói fórum során. - „Nyilván én nem a Cosworth-nél dolgozom, de ezek az információim. Három beszállító fog maradni: a Mercedes, a Renault és a Ferrari.”
A gyártók persze a több adat és visszajelzés miatt örülnek, ha nem csak egyetlen istállóval kell dolgozniuk, de valahol nekik is meg kell húzniuk a határt. Jelenleg a Renault erőforrásai a legnépszerűbbek - négy mostani partneréhez jövőre a Toro Rosso is szívesen csatlakozna, a franciák azonban már inkább a csökkentésen gondolkodnának.
Pedig tavaly még biztatóbb volt a helyzet - emlékezhetünk a Craig Pollock által irányított PURE-re, akiknek eltökélt szándékuk volt, hogy 2014-ben saját motorral szállnak be a Forma-1-be, tavaly nyáron azonban anyagi gondok miatt leállították a munkálatokat, és azóta sincs hír felőlük. Némi reménysugarat jelenthet azonban a Honda, akiket a 2008-as kiszállást követően talán ismét komolyan foglalkoztat a visszatérés gondolata, sőt, egyes feltételezések szerint színfalak mögött már javában fejlesztik az új szabályoknak megfelelő motorokat.
„Én úgy értesültem, hogy a Cosworth nem készül 2014-es motorokkal” - nyilatkozott óvatosan a Marussia elnöke, Graeme Lowdon a szerda esti FOTA rajongói fórum során. - „Nyilván én nem a Cosworth-nél dolgozom, de ezek az információim. Három beszállító fog maradni: a Mercedes, a Renault és a Ferrari.”
A gyártók persze a több adat és visszajelzés miatt örülnek, ha nem csak egyetlen istállóval kell dolgozniuk, de valahol nekik is meg kell húzniuk a határt. Jelenleg a Renault erőforrásai a legnépszerűbbek - négy mostani partneréhez jövőre a Toro Rosso is szívesen csatlakozna, a franciák azonban már inkább a csökkentésen gondolkodnának.
Pedig tavaly még biztatóbb volt a helyzet - emlékezhetünk a Craig Pollock által irányított PURE-re, akiknek eltökélt szándékuk volt, hogy 2014-ben saját motorral szállnak be a Forma-1-be, tavaly nyáron azonban anyagi gondok miatt leállították a munkálatokat, és azóta sincs hír felőlük. Némi reménysugarat jelenthet azonban a Honda, akiket a 2008-as kiszállást követően talán ismét komolyan foglalkoztat a visszatérés gondolata, sőt, egyes feltételezések szerint színfalak mögött már javában fejlesztik az új szabályoknak megfelelő motorokat.