Daly Amerikában folytatná a pályafutását

Conor Daly a hét eleji IndyCar tesztje után úgy döntött, hogy az amerikai karrierjére fókuszál, és Európa helyett itt próbál ülést találni jövő szezonra. A fiatal amerikai versenyző két szezont töltött a GP3-ban, de a feljebb lépés túl drága lenne és amerikaiként nem nagyon tud szponzorokat szerezni az európai karrierjéhez.


"Jelenleg még nem tudom mit fogok jövőre csinálni." - mondta Daly.

"Egy szezonra volt pénzünk Európában, a Lotus ajánlata miatt lett ebből kettő. Most viszont már ideje lenne fentebb lépni, de ez nagyon költséges, és nem is biztos, hogy megéri."

"Manapság versenyzők komoly összegekkel és a legnagyobb nevelőszériák bajnoki címeivel sem kapnak helyet a Formula 1-ben."

Daly azt is elárulta, hogy soha nem tervezett hosszú F1 karriert.

"A célom az volt, hogy kipróbáljam magam Európában. Jó lett volna az F1-ig eljutni, hogy a legjobbak ellen is megmérethessem magam, de a jelen helyzetben ez nem lehetséges. De bennem ez nem okoz nagy törést. Hosszabb távon én mindig Amerikában képzeltem el a pályafutásom. Indianapolisban nőttem fel, az Indy 500 és az IndyCar volt mindig is a legnagyobb álmom. Az IndyCar mezőny szinte minden tagját ismerem személyesen."

Daly a hét elején életében először kipróbálhatott egy IndyCar versenyautót, és sokakat meglepett a jó teljesítményével.

"Nagyszerű volt az AJ Foyt Racinggel tesztelni. Remekül éreztem magam a teszt során, és szerintem nem is mentem rosszul. Délelőtt az ötödik legjobb időt futottam, délután maradtunk használt gumikon, így nem voltunk olyan gyorsak, de így is viszonylag jó köröket mentünk és nem voltunk messze az elejétől."

A hírek szerint az AJ Foyt csapat egyik autóját Takuma Sato kapja, de állítólag a Honda és a csapat vezetése is nagyon szeretne egy második autót amire mindenképpen nagy eséllyel pályázik Daly.

"Jó lenne egy kék-fehér-piros autót vezetni. Ha minden igaz ez az autó már foglalt, de nem kizárt, hogy lesz  egy második autó is csapatnál."

"Ez is természetesen pénz kérdése, de van néhány szponzor körülöttem, akik talán finanszíroznák az IndyCaros debütálásom."

Daly elmondta, hogy nem tartja kizártnak, hogy a jövőben visszatér Európába, de jelenleg az amerikai karrierjére koncentrál.

"Nagy élmény volt Európában versenyezni és sokat tanultam, de most az amerikai karrierem élvez elsőbbséget. De ki tudja mit hoz a jövő. Egy kecsegtető ajánlatot mindenképpen meggondolnék."

Legfrissebb Hírek