F1: Jövőre sem juthat döntő szerep a motorerőnek

Rengeteg kérdés nyitott még a 2014-től érkező új szabályok hatásait illetően, de a csapatok abban egyetértenek, nem szabad hagyni, hogy a motorok teljesítménye ismét döntően meghatározza az erőviszonyokat a sportban. 


A mezőny 2006 óta 2,4 literes V8-as erőforrásokat használ, amelyeket az FIA a költségek kordában tartása és az erőviszonyok kiegyenlítése érdekében egyre jobban próbált egységesíteni az évek során, tehát függetlenül attól, hogy éppen melyik gyártó kezei közül kerültek ki az aggregátok, rengeteg paraméterüknek egyeznie kellett.

Jövőre 1,6 literes V6-os motorokra vált a mezőny, így a teljesen új formulák miatt ezek a korlátozások természetesen már nem lesznek alkalmazhatóak, és sokan tartanak attól, hogy ha valamelyik gyártó beletalál a fejlesztésekbe, akkor partnerei jelentős lépéselőnybe jutnak riválisaikkal szemben.

Azonban a csapatok sem szeretnék, ha túlságosan elbillenne az egyensúly a motorok teljesítménye felé, és máris folynak a tárgyalások arról, hogyan és milyen mértékben alkalmazzák az erőforrások befagyasztását az új érában.

„Nem kell úgy lennie, mint a múltban volt, amikor a motorok közötti különbségek döntő jelentőségűek voltak. Elég nagy baj lenne, ha ismét ez történne” - nyilatkozta Bob Fernley, a Force India második embere az Autosportnak.

„Persze figyelembe kell vennünk, hogy a motorgyártók mit szeretnének, hiszen rengeteg pénzt ölnek a fejlesztésekbe, így meg kell hallgatnunk őket.”

2014-ben a Ferrari, a Mercedes és a Renault révén vélhetően csak három beszállítója marad a sportnak, amelyek természetesen egymással is versenyeznek, így nekik sem érdekük a sportban való szerepvállalás, ha teljesen megkötik a kezüket a fejlesztéseknél.

„Valamivel nagyobb mozgásterük lesz, mint jelenleg, de összességében a motorok teljesítménye nem eredményezhet túlságosan nagy különbségeket” - tette hozzá Fernley.

A korlátozások előtti időkben gyakran felülreprezentált volt a motorok szerepe, és nem is csak az volt a döntő, hogy a csapatok melyik beszállító mellett tették le a voksukat. A gyártók kisebb partnerei ugyanis sokszor csak régebbi fejlesztésű motorokat kaptak, amelyeknek gyengébb teljesítménye elhomályosította az autók egyéb erősségeit, így sohasem voltak képesek felvenni a versenyt a legjobbakkal. 

Legfrissebb Hírek