A világbajnoki címvédő Sebastian Vettel nyerte a 2013. évi Forma-1-es
világbajnoki sorozat második futamát, a Maláj Nagydíjat. A német
versenyző mögött csapattársa, Mark Webber zárt, a két Red Bullt a két
Mercedes követte a harmadik, illetve negyedik helyen.
Az élről Sebastian Vettel várhatta a piros lámpák kialvását, mellőle a ferraris Felipe Massa indulhatott Malajziában. A címvédő jól kapta el a rajtot, megőrizte vezető helyét, Fernando Alonso azonban a harmadik helyről remekül reagált a startjelre, és az első kanyarokban már Vettelt támadta. A spanyol Ferrarijával neki is ütközött a Red Bullnak, minek következtében megsérült autójának első vezetőszárnya.
Bár arra lehetett számítani, a kétszeres világbajnok az első kör végén a bokszba áll, nem így tett, aminek meg is lett a következménye: a célegyenesben túl nagy terhelés érte a sérült elemet, mely leszakadt és az F138-as versenygép alá szorult. Alonso Ferrarija így irányíthatatlanul csúszott a kavicságyba, hamar véget ért tehát pályafutása 200. Forma-1-es versenye.
A pályafeltételek folyamatosan javultak, a Red Bull pedig meglepő lépésre szánta el magát: az ötödik körben kihívta Vettelt a bokszba slick-abroncsokért, majd követte őt Felipe Massa is a depóba, aki ekkorra már veszített jó pár pozíciót.
Webber ekkor átvette a vezetést, az ausztrál a hetedik körben váltott sima futófelületű abroncsokra, és csapattársa elé tudott visszajönni a pályára.
Az már az első etapok után látszott, rendkívül kiélezett taktikai küzdelem alakul majd ki a legjobb pozíciókért. A két Red Bullt a két Mercedes követte az élen. Mindeközben persze a bokszban is bőven zajlottak az események, Lewis Hamilton például megszokásból a McLaren szerelőihez állt be első depózásakor. A wokingi gárda tagjai gyorsan reagáltak, utat engedtek az angolnak, aki így nem veszített sok időt.
A 20. körben a kerékcserék második sora is megkezdődött, Webber az élről állt ki, ám a veterán pilóta fordított stratégiával próbált harcba szállni a győzelemért, hiszen kemény keverékről közepesekre váltott, míg a két körrel később érkező Vettel erre az etapra a narancs jelölésű elsődleges abroncsokat kapta.
A sorrend nem változott az élen, Vettel azonban arra panaszkodott, hogy csapattársa túl lassú tempót diktál az élen, mire versenymérnöke nyugalomra intette. Alig 10 körrel később ismét érkezett az élmezőny a depóba, Vettel azonban pozíciót veszített Hamiltonnal szemben. A 39. körben a háromszoros világbajnok sikeresen maga mögé utasította az angolt, majd üldözőbe vette élen autózó csapattársát is.
Az utolsó kerékcserék során Vettel érkezett először a bokszba, majd egy körrel később, a 43. fordulóban érkezett Webber is az élről. Az ausztrál centikkel csapattársa elé jött vissza a pályára, majd egy pokolian izgalmas és látványos küzdelem kezdődött el, melynek vélhetően csak a Red Bull vezérkara nem örült.
A címvédő a 46 körben végül egy nagyon bátor manőverrel megelőzte csapattársát, mire Christian Horner csapatfőnök röviden egy így reagált: „Ez butaság volt, Seb.”
Eközben a Mercedesnél is zajlott a házon belüli küzdelem, Ross Brawn csapatfőnök azonban nem engedte Nico Rosbergnek, hogy megelőzze a harmadik helyen autózó Lewis Hamiltont. A szakember azzal érvelt, az angol versenyző már spórol az autójával, ha akarna, ő is tudna gyorsabban körözni.
A futamot végül nagy küzdelmek után Sebastian Vettel nyerte, a feszültség azonban a leintést követően is látszott a csapaton belül: Webber a dobogóceremónia előtt odabökte csapattársának, hogy azt az utasítást kapta, vigyázzon az autóra, így meglepte Vettel agresszív manővere.
A két Red Bull és a két Mercedes mögött Felipe Massa ért célba az ötödik helyen, őt a két Lotus követte Romain Grosjean – Kimi Räikkönen sorrendben.
A nyolcadik helyen a sauberes Nico Hülkenberg zárt, míg a McLaren tovább folytatta vesszőfutását: Sergio Pérez a kilencedik helyen ért célba, Jenson Button pedig végül úgy döntött, feladja a futamot.
Mai győzelmének köszönhetően Vettel átvette a vezetést a bajnok pontversenyben is: a német előnye 9 pont Kimi Räikkönen előtt. A konstruktőrök versenyében is a Red Bull áll az élen, a Lotus és a Ferrari pontazonossággal a második helyet foglalja el.
A 2013. évi világbajnoki sorozat két hét múlva folytatódik a Kínai Nagydíjjal.
A Maláj Nagydíj végeredménye:
Poz. | Versenyző | Csapat | Körök | Kül. | Rajt | Pontok | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 56 | 1 | 25 | ||||
2 | Mark Webber | Red Bull Racing-Renault | 56 | +4.2 mp |
5 | 18 | |||
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | 56 | +12.1 mp |
4 | 15 | |||
4 | Nico Rosberg | Mercedes | 56 | +12.6 mp |
6 | 12 | |||
5 | Felipe Massa | Ferrari | 56 | +25.6 mp |
2 | 10 | |||
6 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 56 | +35.5 mp |
11 | 8 | |||
7 | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | 56 | +48.4 mp |
10 | 6 | |||
8 | Nico Hulkenberg | Sauber-Ferrari | 56 | +53.0 mp |
12 | 4 | |||
9 | Sergio Perez | McLaren-Mercedes | 56 | +72.3 mp |
9 | 2 | |||
10 | Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari | 56 | +87.1 mp |
17 | 1 | |||
11 | Valtteri Bottas | Williams-Renault | 56 | +88.6 mp |
18 | ||||
12 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 55 | +1 kör | 14 | ||||
13 | Jules Bianchi | Marussia-Cosworth | 55 | +1 kör |
19 | ||||
14 | Charles Pic | Caterham-Renault | 55 | +1 kör |
20 | ||||
15 | Giedo van der Garde | Caterham-Renault | 55 | +1 kör |
22 | ||||
16 | Max Chilton | Marussia-Cosworth | 54 | +2 kör |
21 | ||||
17 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 53 | +3 kör | 7 | ||||
18 | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | 51 | +5 kör |
13 | ||||
Ret | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 45 | +11 kör |
16 | ||||
Ret | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 27 | +29 kör |
8 | ||||
Ret | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 22 | +34 kör |
15 | ||||
Ret | Fernando Alonso | Ferrari | 1 | +55 kör |
3 |
forrás: hirado.hu