Mark Webber versenyét a gyenge rajtja tette tönkre az Ausztrál
Nagydíjon, hiszen a Red Bull pilótája a 2-ról a 7. helyre csúszott
vissza az első kör végére. Az ausztrál végül hatodikként tudott célba
érni a futamon.
A leintést követően a pilóta elmondta, a rajthelyéről való lassú
elrugaszkodása annak volt köszönhető, hogy a futam előtt elveszett a
kapcsolat autója és bokszutcai csapata között, s a telemetria
ismeretének hiányában a mérnökök nem tudtak beállítani alapvető
paramétereket, például a rajtnál elengedhetetlen kuplung pontos
helyzetét a Red Bullon.
Az autók és a bokszok adatáramlásért 2008 óta egy egységes elektronikai rendszer, a McLaren által gyártott ECU a felelős. Ennek meghibásodása okozta a problémát Webber autójában, így az istálló csapatfőnöke, Christan Horner nem is sokat gondolkodott a válasszal, amikor a hiba okáról faggatták.
„A McLarentől kérdezzék, hogy miért nem működött az általuk gyártott ECU, hiszen teljesen eltűnt a telemetriai kapcsolat” - nyilatkozta Horner a leintést követően.
„Felül kell kerekedniük ezen a problémán, hiszen már a tesztek alatt is számos nehézséget okozott.”
A tél folyamán az első barcelonai tesztnapon a Red Bull mellett a Lotus is szembesült már ugyanennek a rendszernek a hibájával. A McLaren felelős részlege idén a korábban használt ECU új fejlesztésével rukkolt elő, ami reményeik szerint a 2014-es új szabályok és megnövekedett adatmennyiség mellett is minden igényt kielégít majd.
A szezon előtt a McLaren Electronics Systems (MES) vállalat igazgatója elmondta, ilyen kezdeti problémák megjelenésére fel voltak készülve, és mindent megtesznek annak érdekében, hogy az évad kezdetére már megbízhatóan működjön a rendszer.
Az autók és a bokszok adatáramlásért 2008 óta egy egységes elektronikai rendszer, a McLaren által gyártott ECU a felelős. Ennek meghibásodása okozta a problémát Webber autójában, így az istálló csapatfőnöke, Christan Horner nem is sokat gondolkodott a válasszal, amikor a hiba okáról faggatták.
„A McLarentől kérdezzék, hogy miért nem működött az általuk gyártott ECU, hiszen teljesen eltűnt a telemetriai kapcsolat” - nyilatkozta Horner a leintést követően.
„Felül kell kerekedniük ezen a problémán, hiszen már a tesztek alatt is számos nehézséget okozott.”
A tél folyamán az első barcelonai tesztnapon a Red Bull mellett a Lotus is szembesült már ugyanennek a rendszernek a hibájával. A McLaren felelős részlege idén a korábban használt ECU új fejlesztésével rukkolt elő, ami reményeik szerint a 2014-es új szabályok és megnövekedett adatmennyiség mellett is minden igényt kielégít majd.
A szezon előtt a McLaren Electronics Systems (MES) vállalat igazgatója elmondta, ilyen kezdeti problémák megjelenésére fel voltak készülve, és mindent megtesznek annak érdekében, hogy az évad kezdetére már megbízhatóan működjön a rendszer.