Új féktárcsa védő és hűtő áll a csapatok rendelkezésére 2013-ban

 A Dallara újratervezte a DW12-es féktárcsa védőjét, ami sokkal erősebb lett és jobban bírja a hőt, emellett egy opcionális fékhűtőt is a csapatok rendelkezésére bocsájtanak.


Az új erősebb féktárcsa védőt oválon kötelező lesz használni, utcai és épített pályákon a csapatokra bízzák a döntést, hogy az új vagy a régi megoldást használják.

"Az új védő megakadályozza, hogy a rotorok, amelyek karbonból készültek, sérüljenek a kerékcserék alkalmával." - mondta az IndyCar technikai igazgatója, Will Phillips.

"Az új elemet oválokon kötelezővé tesszük, hogy ebből senkinek ne legyen aerodinamikai előnye, de utcai és épített pályákon lehet használni a 2012-es verziót is, mivel itt nincs akkora jelentősége, és biztonsági kockázatot sem jelet a régebbi verzió használata."

Az első fékek egy plusz hűtőt is kapnak, ami 40%-al több levegőt juttat a fékekre, mint az eddig használt. Ennek a használata sem kötelező.

"A tavalyi autó tapasztalataiból kiindulva nagyobb méretű hűtőt biztosítunk a fékekhez, valamint a féknyeregre is irányítunk egy kis levegőt, hogy a hőmérsékletet szabályozni tudjuk." - mondta Kevin Blanch, az IndyCar egyik technikai szakártője. "Ez egy újabb lehetőség a csapatoknak a finomhangoláshoz és az autó testreszabásához."

Legfrissebb Hírek