Miután kiadta az IndyCar
az idei menetrendet, ismét szembesülnünk kellett azzal, hogy a
versenyek időpontja elég széles skálán mozog, továbbra is
bármiféle logikát nélkülözve.
Miért is baj ez? Több
szempontból is. Egyrészről a rossz tv-s szerződések miatt az
IndyCar-t alig reklámozzák, és mivel a sorozat amúgy sem éli
népszerűségének csúcsát, a fanatikus rajongókat leszámítva
nem sok embernek van gőze arról, hogy az adott hétvégén mikor is
kezdődik a verseny. Ilyenkor jó lenne némi kiszámíthatóság,
így azok is nagyobb eséllyel találnak rá a sorozatra, és
találják meg hétről-hétre akik nem az Indys
menetrendek bújásával töltik a szabadidejük.
Az USA-ban négy időzóna
van, így persze körülményes lenne egy időpontot találni, ami
mindenhol tökéletes, de erre nem is kell törekedni. A keleti parti
idő szerinti délután 2-3 egy elfogadható kompromisszum még
nálunk Európában is. Az esti versenyek számát ezzel egy időben
minimálisra kellene csökkenteni, és a szezonzárót még csak
véletlenül sem esti futamként megrendezni. Az esti futamokat pedig
csak és kizárólag szombaton kéne rendezni, így vasárnap lehet
ismételni, vagy felvételről leadni ott is ahol amúgy nézhetetlen
időpontban lett volna a verseny.
Más sorozatok kezdési
időpontját nem biztos, hogy figyelembe kell venni, mivel ma a NASCAR és IndyCar rajongók halmazai meglehetősen szűkös
metszettel rendelkeznek, így ez nem egy olyan szempont, amivel
komolyabban foglalkozni kellene. már csak azért sem, mert így
potenciálisan több rajongót lehetne szerezni és világ szinten is
komolyabb nézettséget.
Természetesen a sok
problémából ez keveset oldana meg, de ez egy olyan intézkedés,
ami szinte semmibe nem kerül, és mégis lehetne belőle profitálni.