A Judd partert keres, hogy maradhasson az IndyCarban

Miután a Lotus úgy döntött, hogy szerződést bont az IndyCarral, a motorjaikat építő Judd cég nehéz helyzetbe került, mivel pénzt és energiát fektettek a 2.2 Literes V6-osok kifejlesztésébe, de komolyabb anyagi háttérrel rendelkező partner nélkül nem tudnak az IndyCarban maradni.


A Lotus 2012 januárjában kérte fel az angol Judd céget, hogy építse meg az IndyCar motorjukat. Ekkor a Chevrolet és a Honda már tesztpadon nyúzta a motorjaikat. Mivel nem volt sok idejük a fejlesztésre és a Lotus által megszabott anyagi keret elég szűkös volt, nem tudtak versenyképes erőforrást a csapatok számára biztosítani. A szezon második felétől a Lotus már nem is nagyon fizetett a fejlesztések után a kis privát cég saját zsebből fizette, többek között amiatt sem szeretnék a kukába dobni az IndyCar programjukat.

"Ahhoz, hogy folytathassuk az IndyCarban kell egy autógyár akivel partneri szerződést kötünk." - mondta John Judd, a cég tulajdonosa.

"Ha valaki be akar szállni az IndyCarba, akkor velünk jár a legjobban, mert a motor ott áll bevetésre készen."

"Meg van minden eszközünk ahhoz, hogy igény esetén  elkezdjük a motort fejleszteni, és legyártani."

"A szűkös idő miatt és főleg a szűkös anyagi keret miatt amit a Lotus biztosított a motorból közel sem tudtuk kihozni azt ami benne rejlik. Például anyagi és kereskedelmi megfontolásokból elvetettük a nagy nyomású befecskendezés használatát. Ezen a területen rengeteget lehetne fejleszteni és ha csatlakozna hozzánk egy gyár, aki biztosít pénzt a fejlesztésre, akkor nagyot tudnánk előre lépni."

John Judd szerint ha valamelyik gyár be akar szállni az IndyCarba, akkor a legolcsóbb ha velük szerződik le.

"Gyorsabb és olcsóbb egy meglévő, működőképes motort fejleszteni, mint egyet nulláról kifejleszteni, megépíteni és tesztelni. Egy évnyi fejlesztésen vagyunk túl és költséges beruházás idáig eljutni. De ha valaki velünk szerződik ezt már nem kell kifizetnie. Amit kínálunk egy remek alap, amiből sokat ki lehet hozni, csak egy kicsit rá kell költeni."

"Nem tudom, hogy a Chevy és a Honda motorjai milyen felépítésűek és hogy milyen technológiát használnak, de nem látom, hogy a miénk miért ne lehetne legalább olyan jó."

Legfrissebb Hírek