Viharfelhők az IndyCar körül

Az elmúlt időszakban, sok aggasztó hír látott napvilágot az IndyCarral kapcsolatban. A tv-s nézettség nagyot zuhant tavalyhoz képest, a csapattulajdonosok megszabadulnának a széria vezérigazgatójától, Randy Bernardtól és emiatt még arra is képesek lennének, hogy Tony George-al karöltve felvásárolják a szériát.
Sokan félnek, hogy ha Tony George újra hatalomra kerül, akkor ott folytat mindent ahol abbahagyta. De ez miért is lenne baj? George eltávolítása előtt (2010) a sorozatnak nem okozott problémát 17 teljes értékű verseny rendezése. A tv-s nézettség növekvőben volt. A hőn áhított 50-50-es arány is simán meg volt a versenypálya típusok között. A csapatok elégedettek voltak. Egy valaki nem volt elégedett ,az IndyCar és az Indianapolis Motor Speedway tulajdonosai, a Hulman & Co. cég, mert nekik ez sok pénzükbe került. Ekkor került a képbe Randy Bernard akit egy céllal szerződtettek le, hogy megszorításokat vigyen véghez. Bernard ezeket meg is tette. Az égbe emelte a jogdíjakat, így nem nagyon van már pálya ami szóba állna a szériával. Csökkentette a csapatok támogatását. Közben véghez vitte az új autó projektet, ami megduplázta a csapatok kiadásait. Eközben a helyszíni nézőszámok és a tv-s nézettség is zuhanó tendenciát mutat. Ezek után nyilvánvaló, hogy a spórolás nem a legmegfelelőbb stratégia, hogy a sorozatot sikeressé tegyék. Ha a Hulman & Co. nem akar, vagy nem tud eleget a sorozatra költeni akkor keresni kell olyat aki ezt megteszi.


Tony George ezt a helyzetet használná ki arra, hogy újra megkaparintsa az IndyCart. De ez több kérdést is felvet. Vajon a csapatok ebben támogatni fogják? Ha igen, akkor az új érában ki fog diktálni? George maga szeretné irányítani a szériát, vagy átadja ezt a lehetőséget a csapatoknak? Esetleg közösen? Vagy egy közösen választott vezető?

Ezeket még nem lehet tudni pontosan. Az biztos, hogy a George-féle vásárlási ajánlatban szerepel Zak Brown neve, aki egy meglehetősen sikeres üzletember és a motorsportokban is eléggé jártas. Ha ő kerülne a széria élére, az lenne talán a legjobb forgatókönyv.

A másik nagy kérdés hogy a Hulman & Co. eladja-e az IndyCart? Eddig azt mondták, hogy nem, de minden ajánlatot meghallgatnak. Később már olyan pletykák is napvilágot láttak, hogy a cég nyitott az IndyCar eladására. Az elmúlt napokban meg attól volt hangos a sajtó, hogy nem adják el, de a menedzsmentben komoly változások várhatók. Lassan már senki nem tudja mi a helyzet, mert napok óta senki nem állt ki és mondta el, hogy hol is tartanak a tárgyalások. Az biztos, hogy ez a bizonytalanság és az a széthúzás, ami minden oldalról tapasztalható nem tesz jót a sorozatnak. Amikor minden ilyen rosszul alakul, akkor inkább össze kéne fogni. Már csak azért is, mert jövőre az IndyCar az NBC Sports csatornán kap egy erős konkurenciát az F1 személyében, 2014-től pedig az amerikai versenypályákon az egyesült Észak-Amerikai sportautó sorozat személyében. És az IndyCar jelenlegi helyzetét tekintve bármelyik a kettő közül az IndyCar vesztét okozhatja.

Legfrissebb Hírek