A Ford 2014-től saját kasztnival és EcoBoost turbómotorral indulna az egyesült Észak-amerikai sportautó bajnokságban. A Ford a 2014-es egyesülést használná ki arra, hogy a Grand-Am DP kategóriájába némi technikai újítást vigyen, árulta el Jamie Allison a Ford igazgatója.
Az új motort a Daytona Prototípus kategóriában egyedülállóként turbófeltöltős 3.5 literes szériagyártás alapú V6-os erőforrás lesz, amely várhatóan sokkal kedvezőbb fogyasztást produkál majd mint a konkurens gyártók V8-as motorjai.
A Grand-Am technikai csapatát is nagy kihívás elé állítja az, hogy kiegyenlítsék a teljesítményt a V8-as szívómotorok és a V6-os turbó között, és persze emellett még a LMP2-es és DP-k teljesítménye között is meg kell találni az egyensúlyt.
A Grand-Am versenyzésigazgatója, Richard Buck elmondta, a széria vezetése megengedte, hogy a DP kategóriába is vigyenek némi technikai változatosságot, mivel eddig az elsődleges szempont az volt, hogy a versenyek izgalmasak legyenek és ennek érdekében alacsonyan tartották a technológiai színvonalat. 2014-re a Daytona Prototípusok gyorsabbak lesznek és több a mai piacon releváns technikai megoldást is felhasználnak majd.
A Ford az új motor mellé egy teljesen saját készítésű kasztnival is készül a 2014-es szezonra. Így a Chevroelt után ők lehetnek a második gyártó, aki az egész autót saját maga készíti. Igaz a Chevrolet Corvette DP-vel ellentétben az ő autójuk egy utcai autójukhoz sem fog hasonlítani.