A korábbi partnerek nélkül készül az új DeltaWing

A DeltaWing teljesen megújulva lép pályára 2013-ban. A Panoz szakított az eddigi partnerekkel és teljes mértékben saját erőből fejlesztik a radikális versenyautó második generációját, amely több újdonságot is felvonultatni majd.


A legkomolyabb újítás az új motor lesz. A korábbi RML által épített Nissan motor helyett egy saját fejlesztésű négyhengeres turbót építenek saját erőből, ami a USF2000 sorozatban használt 2 literes Mazda MZR motorral épül.

Az alapjában újratervezett motor 1.9 lóerős, direkt befecskendezést alkalmaztak és dupla turbóval látták el, így 345 lóerőt képes leadni, 50 lóerővel többet, mint az eddig használt Nissan erőforrás. Emellett a motor kisebb lett, könnyebb, és megbízhatóbb is. A motort a Panoz nem csak a DeltaWingekben szeretné használni, a P1 és P2 prototípusok számára is elérhetővé teszik.

A kasztni is komoly módosításokon fog átesni, ugyanis a Sebringi 12 órás verseny után áttérnek a zárt pilótafülke használatára. 

Az autót érintő komolyabb változások mellett a projekt partnerei is megfogyatkoztak. Dan Gurney elmondta, hogy a csapata az All American Racers már nem része a DeltaWing projektnek, ahogy az autókat tavaly felkészítő Highcroft Racing sem. 

Emellett lehet, hogy új gumigyártót is keresniük kell, mivel a Michelin szintén nem szándékozik tovább támogatni a projektet. A helyükre a Firestone érkezhet.

Legfrissebb Hírek