Ugyan legyeskedik néhány újonc az IndyCar körül, mint például a tavalyi Indy Lights bajnok Tristan Vautier, de ő a Road to Indy által fizetett a bajnoki cím mellé járó fél millió dolláros ösztöndíjon kívül nem sok pénzt tud felmutatni, így kétséges, hogy ott legyen az indulók között St Petersburgben. De keményen dolgozik, több csapattal is tárgyal a fiatal tehetség, így talán ő a legesélyesebb, hogy egész szezonban indulhat.
Több Európában hoppon maradt versenyző is az IndyCarral kacérkodik, mint például Narain "mozgósíkán" Karthikeyan és Mikhail Aleshin, de ők kizárólag versenyképes autóba ülnének be lévén győzni akarnak. Persze ez csak pénz kérdése, de nem hiszem, hogy akár az orosz nagyvállalatok, vagy az indiaiak abba ölnének dollármilliókat, hogy két futottak még kategóriás versenyzőjük jövőjét finanszírozzák egy olyan sorozatban, amit arrafelé jóformán senki nem ismer. Legalábbis egy top csapathoz szükséges 5-6 milliót nem hiszem, hogy össze tudnának szedni.
Eközben a tavalyi Indy Lights ezüstérmes Esteban Guerrieri Argentínában folytatja a versenyzést, a harmadik helyezett Gustavo Yacaman pedig a Grand-Amben. Persze egyikük sem egy kivételes tehetség, de mégiscsak végig járták a neveldéket, és még mindig több lehetőség rejlik bennük, mint egy Karhikeyanban.
Az olasz különítményről az utóbbi időben semmit nem hallani így az is leszögezhető, hogy az IndyCar irányába komolyabban érdeklődő Pantano/Filippi/Valsecchi trióból sem fog egyik sem itt versenyezni. Ezt talán nem is akkora tragédia.
Az egyre inkább világos, hogy az
IndyCar versenyzői fronton kezd telítődni, mert elég kevés
versenyző van, aki olyan szponzori hátteret elő tud teremteni ami
az IndyCarhoz szükséges, és emellett a tehetség minimális
szikrája is megtalálható benne, mert az utóbbi években egyik
nélkül sem lehet már megmaradni a sorozatban. Az a sajnálatos,
hogy a tehetséges fiatalok helyett, inkább az innen-onnan kivágott
versenyzők kerülnek be nagyobb eséllyel, akik az első komolyabb
akadályoknál fel is adják, miközben a tehetséges fiatalok inkább a sportautózást választják. Arról meg nem is beszélve, hogy a nemzetközi piacon is jól csengő nevek számára az IndyCar továbbra sem opció, inkább elmennek a tehetségtemető DTM-be.