Dallara DW12 redizájn


Hónapokkal ezelőtt bejelentették, hogy idén sem kapjuk meg a már tavalyi szezonra beígért aerodinamikai csomagokat. Ez sajnálatos, mivel kvázi ezzel tudták eladni nekünk nézőknek az új generációs Dallara DW12-t, ami valljuk be csúnyácska lett. 


Persze így egy év után már megszoktuk, de más megszokni meg más megszeretni valamit és ha valaki leül a tv elé aki nem látott még életében IndyCar versenyt nem biztos, hogy ad a megszokásra 15 versenyt. Jó ha ad egyet, ezért nem ártana ha dizájn szempontjából kicsit tuningolnának az autón.

Abban már szerintem senki nem reménykedik, hogy az aerodinamikai csomagok valaha is megérkeznek, így jobb lenne inkább a szájtátva várakozás helyett a Dallara szakembereit egy kis munkára fogni. Ha már úgy is olyan drága az autó és mindenkinek ugyanazt a gépet kell használni akkor nézzen már ki valahogy.

A legfontosabb, hogy a kocsi legyen radikális, legyen szép és legyen IndyCar. Ha végigtekintünk az autón, talán az rá lehet fogni, hogy radikális, a többit nem igazán.


Első körben az orr, amin változtatni kellene. Néhány szögből jól néz ki, de többségében gagyi hatású. Versenyeken meg általában az előnytelen szögből látjuk. Egy hagyományos, kevésbé markáns orrkiképzés nem ártana neki, főleg hogy, ha lesznek aero kitek (?), akkor ezen a részen amúgy sem lehet változtatni mert a biztonsági cella része.

Ha az orrplasztikán túl vagyunk, akkor a felső légbeömlő következő áldozat. Sajnos mivel a turbófeltöltők onnan kapnak enni, és ezt nem szándékoznak áthelyezni, ezért a hagyományos nyitott bukókeretre nincs esély, de a jelenleginél jóval dizájnosabban is meg lehetne oldani.

Az oldaldoboz kialakítását is sokan bírálják. Szerintem az az a pont, amit eltaláltak. Nem valami szép, de meghatározó külsőt kölcsönöz az autónak. Finomítani persze mindig lehet, de én ezt a részt így hagynám.


A hátsó szárny is több szempontból problémás. Egyrészről túl nagy, és a záró lapok formája sem valami szép. A versenyzők is a kezdetektől szeretnék, ha a hátsó szárny méreteit csökkentenék, nekik a túl sok leszorítóerővel és az ebből fakadó könnyű vezethetőséggel van bajuk. A nézőknek meg a kinézetével. A mértein idén nem fognak változtatni, de a zárólapok állítólag módosításra kerülnek, bár erre azért nem vennék még mérget.

A hátsókerék utáni ütköző is egy érdekes részlet. Van akinek tetszik, a többségnek nem, de sokan belátják, hogy szükség van rá. Szerintem is kell, de mindenképpen egy komoly átalakítás után, mert jelen formájában nem túl szép, és ami a nagyobb baj, nem is túl hatékony. Én inkább a Lola megoldására (lásd lentebbi kép) szavaznék. Ezzel talán Marco Andretti sem állt volna Föld körüli pályára Long Beachen.


Végül pedig itt az általunk készített nagyon amatőr összephotoshoppolt végeredmény:


Ugyanez cápauszonnyal, hogy a szponzorok is örüljenek:



Legfrissebb Hírek