2013 vészesen közeledik, és ezzel
párhuzamosan az is egyre egyértelműbb, hogy az eget rengető
bejelentések és sokkoló átigazolások a mostani uborka szezont is
elkerülik.
Ez egyrészről pozitív, mert
Barrichellot leszámítva egy nagyobb név sem távozik a sorozatból,
és ezt azért talán túl éljük valahogy, de sajnos negatív is
mert a beharangozott nagy nevek közül végül senki sem az
IndyCarban köt ki.
AJ Allmendinger már korábban
egyértelművé tette, hogy a NASCAR-ban szeretne boldogulni és az
IndyCar csak egy B terv volt arra az esetre, ha a dopping botránya
miatt hosszabb távú eltiltást kap. Igaz a legfrissebb hírek
szerint kapcsolatban van több IndyCar csapattal és ha egész
szezont nem is, néhány versenyen nem kizárt, hogy elindul. Persze
ezek csak pletykák, a legvalószínűbb, hogy ebből semmi nem lesz.
Conor Daly is megszellőztette, hogy az
IndyCarba szerződne, tesztelt is az AJ Foyt Racinggel, de az utolsó
pillanatban mégis csak kapott egy jó ajánlatot Európába és a
Formula Renault 3.5-ben folytatja jövőre. Elmondása szerint nem
tudta volna előteremteni a jövő szezonhoz szükséges pénzt az
IndyCarba, így inkább visszamegy Európába. Ugyan az ajtókat
nyitva hagyja 2014-re, de ha jövőre végre sikerül egy jó szezont
futnia, nem valószínű, hogy a közeljövőben az IndyCarban fogjuk látni. Most volt itt a lehetőség, és valószínűleg sikerült
elszalasztani az IndyCar számára. Ki tudja, hogy lesz-e még ilyen
lehetőség.
Barrichello is bejelentette, hogy
Brazíliába szerződik. Ez talán egy kevésbé fájó döntés,
persze Barrichello nagy név a sorozatban, pár szezont lehúzhatott
volna még, de túl sokat nem tett hozzá az IndyCar
népszerűsítéséhez. Brazíliában is csak minimálisan nőtt a
sorozat rajongótábora. Viszont az állandó hisztijével, meg az F1
utáni rinyálásával nem vetett túl jó fényt a sorozatra, így
személy szerint örülök, hogy sikerült tőle megszabadulni.
Esteban Guerrieri sem fog jövőre az
IndyCarban versenyezni, legalábbis teljes szezonban nem, mivel az
argentin Turismo Carretera-ba szerződött. Tervezi, hogy elindul az
Indy 500-on, de ehhez sincs még meg az anyagi háttere. Az argentin
srác elvesztése azért fájó, mert elég komoly piacot lehetett
volna vele szerezni. Igaz a versenyzői kvalitásai az átlagosnál
nem jobbak, sőt néha az Indy Lightsban bemutatott olyan
manővereket, amiket jóval alacsonyabb kategóriákban is fejvakarva
néznek az emberek, de egymást követő két szezonban második
lett, és ha eltölt még ott egy pár szezont nem lett volna olyan
rossz igazolás az IndyCarba sem. Próbált állami támogatást
szerezni az IndyCaros induláshoz, de érthető módon az argentin
kormány inkább a helyi sorozatokba fektetett be, és nem abba, hogy
egyetlen versenyzőt indítsanak a kontinens túlsó végén.
De hogy ne csak a negatívumokról
legyen szó, Barrichello távozásával megnyílt az út az Indy
Lights bajnok Tristan Vautier előtt. Korábban arról volt szó,
hogy maximum néhány versenyen tud indulni jövőre, de a meggyőző
sebringi tesztje után Sam Schmidt állítólag mindent megtesz, hogy
a fiatal tehetségnek helyet biztosítson. Ugyan Vautier
vitathatatlanul nagy tehetség, azt tőle sem várhatjuk, hogy
embertömegeket ültet le a tv elé, vagy vonz ki a versenyekre. De
mindenképpen emelné a mezőny színvonalát.
Több kevésbé neves versenyező is
ott van az IndyCarba vágyók listáján. Talán a mexikói Grand-Am
bajnok Memo Rojas, vagy a szintén Grand-Am-es amerikai Ricky Taylor
lennének még azok, akik az IndyCarhoz valamit hozzá tudnának
tenni, de egyikük mögött sincs olyan háttér, hogy megoldható
legyen az átszerződésük, ráadásul az Észak-amerikai sportautó
sorozatok 2014-es egyesülésével ott ígéretesebb jövő áll
előttük, mint az IndyCarban.
Tehát összességében radikális változás nem lesz. És ez a sorozat fejlődése szempontjából nem túl jó hír, hiszen valami radikális változás kellene, hogy tűrhető szintre kerüljön a nézettség és ez jövőre minden bizonnyal nem történik meg. Az vigasztaljon minket, hogy negatív változás sem nagyon történt, így a legnagyobb sztárok jövőre is itt lesznek, és mindent megtesznek a mi szórakoztatásunkért.
Különvélemény - Mansell93