Különvélemény: Az olasz verseny

Az olasz lapok folyton arról cikkeznek, hogy jövőre IndyCar verseny lesz náluk. Már aláírt szerződést emlegetnek és hasonlók miközben az IndyCar olyan közleményt adott ki, hogy jövőre semmiképpen sem lesz verseny Olaszországban.


Az átlag ember meg döntse el, hogy ki mond igazat és ki nem. Persze előfordulhat, hogy az IndyCar nem akarja elkiabálni az egész dolgot, mielőtt nem kerül aláírásra a szerződés. Ugye a kínai versennyel is csúnyán befürödtek, amikor az ex-vezérigazgató Randy Bernard berakta a versenynaptárba a kínai fordulót, meg az onnan várt 8 millió dollárra alapozta az idei költségvetést, úgy hogy mindössze két e-mailt váltott a kínaiakkal. Aztán amikor a verseny előtt kiutaztak az IndyCar szakemberei, akkor szembesültek azzal, hogy a városvezetésnek gőze nem volt arról, hogy ott IndyCar versenynek kéne lennie a közeljövőben a jogdíjakat meg érthető módon nem is fizették ki. Ezek után talán érthető, hogy nem verik nagy dobra az egész ügyet, de az viszont értelmetlen hogy miért tagadják az egészet. Ebben nincs túl sok logika.

Az olaszok viszont orrba-szájba hozzák le a frissebbnél frissebb híreket, pletykákat a versenyről. Korábban már aláírt szerződésről beszéltek, de most már arról számolnak be hogy közel a megegyezés, de nem történt még meg. És a legesélyesebb pálya Monza. Igen az a Monza, ahol jövő szeptemberben F1 versenyt rendeznek, és akiknek benne van a szerződésükben, hogy nem rendezhetnek IndyCar versenyt. De állítólag az olasz jogszabályok tiltják az ilyesfajta záradékokat és ezt megtámadják a bíróságon, kockáztatva ezzel az F1 versenyüket, hogy IndyCar versenyt rendezhessenek. Ez azért már erősen a tündérmese kategória. Ráadásul az IndyCar versenyt 1 héttel az F1 verseny után tervezik. Ez amellett, hogy nem egy realisztikus elképzelés, még szakmai öngyilkossággal is felérne, mivel a két verseny biztos rontaná egymás sikerességét. Leginkább az a valószínű, hogy az IndyCar versenyre a kutya se menne ki. Akkor minek is vállalnák ezt be, kockáztatva a jó viszonyukat az F1-el, ráadásul nem is lenne olcsó mulatság, mert az IndyCar 10 millió dolláros jogdíjért hajlandó csak eljönni Európába. Nem valószínű, hogy az amúgy is anyagi gondokkal küzdő pálya ezt így ebben a formában bevállalná, még akkor sem ha a jogdíjat egy befektető fizetné, ahogy arról a hírek beszámolnak.

De lehet, hogy pont itt van a kutya elásva. A monzai pálya vezetése évről évre nehezebben jön ki a pénzéből. Az F1 jogdíjai magasak, a néző kevés, ráadásul komoly változtatásokat is követelnek rajtuk, hogy ha továbbra is szeretnének F1 futamot. És erre nincs pénzük. Lehet, hogy ez az egész ügy arra megy ki, hogy így próbáljanak engedményeket kicsikarni az F1-től? Ennek van talán a legnagyobb esélye. Emlékezzünk vissza amikor egy éve a pályák azzal fenyegetőztek, hogy ha az F1 lecsökkenti a 2014-ben debütáló turbó motorok fordulatszámát, akkor inkább IndyCar versenyt rendeznek mert az olcsóbb, és ugyanolyan élményt nyújt. Ki tudja? 

Mansell93

Legfrissebb Hírek