Az olasz lapok folyton arról
cikkeznek, hogy jövőre IndyCar verseny lesz náluk. Már aláírt
szerződést emlegetnek és hasonlók miközben az IndyCar olyan
közleményt adott ki, hogy jövőre semmiképpen sem lesz verseny
Olaszországban.
Az átlag ember meg döntse el, hogy ki
mond igazat és ki nem. Persze előfordulhat, hogy az IndyCar nem
akarja elkiabálni az egész dolgot, mielőtt nem kerül aláírásra
a szerződés. Ugye a kínai versennyel is csúnyán befürödtek,
amikor az ex-vezérigazgató Randy Bernard berakta a versenynaptárba
a kínai fordulót, meg az onnan várt 8 millió dollárra alapozta az idei költségvetést, úgy hogy mindössze két e-mailt váltott
a kínaiakkal. Aztán amikor a verseny előtt kiutaztak az IndyCar
szakemberei, akkor szembesültek azzal, hogy a városvezetésnek gőze
nem volt arról, hogy ott IndyCar versenynek kéne lennie a
közeljövőben a jogdíjakat meg érthető módon nem is fizették
ki. Ezek után talán érthető, hogy nem verik nagy dobra az egész
ügyet, de az viszont értelmetlen hogy miért tagadják az egészet. Ebben nincs
túl sok logika.
Az olaszok viszont orrba-szájba hozzák
le a frissebbnél frissebb híreket, pletykákat a versenyről.
Korábban már aláírt szerződésről beszéltek, de most már
arról számolnak be hogy közel a megegyezés, de nem történt még
meg. És a legesélyesebb pálya Monza. Igen az a Monza, ahol jövő
szeptemberben F1 versenyt rendeznek, és akiknek benne van a
szerződésükben, hogy nem rendezhetnek IndyCar versenyt. De
állítólag az olasz jogszabályok tiltják az ilyesfajta
záradékokat és ezt megtámadják a bíróságon, kockáztatva
ezzel az F1 versenyüket, hogy IndyCar versenyt rendezhessenek. Ez
azért már erősen a tündérmese kategória. Ráadásul az IndyCar
versenyt 1 héttel az F1 verseny után tervezik. Ez amellett, hogy
nem egy realisztikus elképzelés, még szakmai öngyilkossággal is
felérne, mivel a két verseny biztos rontaná egymás sikerességét.
Leginkább az a valószínű, hogy az IndyCar versenyre a kutya se
menne ki. Akkor minek is vállalnák ezt be, kockáztatva a jó
viszonyukat az F1-el, ráadásul nem is lenne olcsó mulatság, mert
az IndyCar 10 millió dolláros jogdíjért hajlandó csak eljönni
Európába. Nem valószínű, hogy az amúgy is anyagi gondokkal
küzdő pálya ezt így ebben a formában bevállalná, még akkor sem ha a jogdíjat egy befektető fizetné, ahogy arról a hírek beszámolnak.
De lehet, hogy pont itt van a kutya
elásva. A monzai pálya vezetése évről évre nehezebben jön ki a
pénzéből. Az F1 jogdíjai magasak, a néző kevés, ráadásul
komoly változtatásokat is követelnek rajtuk, hogy ha továbbra is
szeretnének F1 futamot. És erre nincs pénzük. Lehet, hogy ez az
egész ügy arra megy ki, hogy így próbáljanak engedményeket
kicsikarni az F1-től? Ennek van talán a legnagyobb esélye.
Emlékezzünk vissza amikor egy éve a pályák azzal fenyegetőztek,
hogy ha az F1 lecsökkenti a 2014-ben debütáló turbó motorok
fordulatszámát, akkor inkább IndyCar versenyt rendeznek mert az
olcsóbb, és ugyanolyan élményt nyújt. Ki tudja?
Mansell93